Een defect of probleem met het artikel dat u heeft gekocht op Laadkabel4u? Gelukkig heeft u bij ons 12 maanden garantie en kunnen wij u helpen om het artikel te herstellen of vervangen. Hoe dat precies werkt? Dat leggen we haarscherp uit op deze pagina. Mocht deze informatie uw vraag niet of onvoldoende beantwoorden neem dan contact met ons op.
1. Artikel defect ontvangen
2. Artikelklacht melden
3. Garantieperiode
4. Reparatiekosten
5. Reparatieperiode
6. Fabrieksgarantie
1. Artikel defect ontvangen
Heeft u een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meldt u klacht dan aan bij Laadkabel4u door een email naar ons te sturen met een foto en toelichting op het geconstateerde gebrek. Indien er sprake is van een duidelijk te constateren en ongewenst defect dan vervangen wij het artikel uiteraard zo snel mogelijk.
2. Artikelklacht melden
Meldt u een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Laadkabel4u.
3. Garantieperiode
Meldt u een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Laadkabel4u.
Laadkabel4u geeft standaard 12 maanden garantie op alle artikelen die u bij ons koopt. De garantietermijn van 12 maanden gaat in na de in ontvangst name van de artikelen.
4. Reparatiekosten
Wanneer de klacht gegrond is komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief eventuele verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Laadkabel4u. Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van uw artikelklacht, dan informeren we u hier vooraf over. Gezien de doorgaans lage prijzen van de artikelen weegt het meestal niet op om de artikelen buiten de garantie periode te repareren.
Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
– beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
– onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
– normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing of instructies.
5. Reparatieperiode
Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij Laadkabel4u (dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), duurt het maximaal 21 dagen tot u uw artikel gerepareerd in huis heeft.
Als het artikel niet gerepareerd kan worden, de kosten hiervan niet opwegen tegenover het sturen van een nieuw artikel of alternatief, of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we u binnen deze periode over de verdere afhandeling.
6. Fabrieksgarantie
Naast onze garantietermijn van 12 maanden ontvangt u op de producten tevens een fabrieksgarantie van 1 jaar. Dit betekent dat u na het verstrijken van de garantietermijn bij Laadkabel4u nog de mogelijkheid heeft de garantieclaim in te dienen bij de fabrikant van het product.